Wil jij een bijdrage leveren aan een prettige, inspirerende, schone en veilige leefomgeving? Ben jij de creatieve, inventieve en resultaatgerichte (junior) calculator of kostprijsspecialist die het doorgronden van ieder project weer als een uitdaging ziet? Ons bedrijfsbureau heet je van harte welkom!

Als Calculator Groen vervul je een belangrijke rol bij het “winnen” van aanbestedingen en offertes. Inhoudelijk ben je op de hoogte van de werkzaamheden, welke voorwaarden worden gesteld en wat de kansen en risico’s zijn. Op basis hiervan maak jij een plan van aanpak inclusief kostenoverzicht welke je uitwerkt tot een complete aanbieding. Zodoende lever je, in nauwe samenwerking met je collega’s, een belangrijke bijdrage aan de verwerving van mooie opdrachten. Als de opdracht binnen is verzorg je de overdracht naar de projectleider/uitvoerders, geef je de projectbegeleider de benodigde input voor de werkvoorbereiding en na afloop ben je verantwoordelijk voor de nacalculatie. Kortom, een gevarieerde en uitdagende functie waarin jij het verschil kunt maken.

Wat zijn je belangrijkste werkzaamheden:

  • Calculeren, analyseren en beoordelen van offerteaanvragen, bestekken en tekeningen
  • Opstellen van kans- en risicoanalyses per project
  • Overdracht offertemap, calculatiegegevens en kosten/risicoanalyse aan projectleider en uitvoerder
  • Bijhouden van dossiers, bestanden en archieven t.b.v. evaluaties en nacalculaties
  • Afleggen van verantwoording over de kwaliteit en kwantiteit van de werkzaamheden

Je rapporteert hiërarchisch aan het hoofd bedrijfsbureau en functioneel aan de tendermanager.

Wat heb je in de aanbieding:

  • Een afgeronde, relevante hbo-opleiding (landschapsbeheer, cultuurtechniek, civiele techniek of gelijkwaardig), bij voorkeur aangevuld met vakgerichte cursussen
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare functie (bij voorkeur in groenbranche)
  • Kennis van RAW, UAV, UAV-gc en EMVI
  • Bekend met calculatiemethoden, methodieken en geautomatiseerde calculatieprogramma’s
  • Kennis van, en ervaring met, projectplanning en beheeraspecten
  • In bezit van rijbewijs B

Ben je daarnaast:

  • Cijfermatig en analytisch goed onderlegd
  • Accuraat en resultaatgericht
  • Stressbestendig
  • Kostenbewust
  • Planmatig en organisatorisch sterk• Creatief en inventief
  • Communicatief vaardig (zowel schriftelijk als mondeling)

Dan hebben wij de volgende uitdaging:

Een uitdagende functie, met een aantrekkelijk en marktconform arbeidsvoorwaardenpakket, binnen een no-nonsense aannemersbedrijf. De werkomgeving laat zich omschrijven als informeel en plezierig met voldoende ruimte voor eigen initiatief en persoonlijke ontwikkeling. Daarnaast creëren wij ruim voldoende mogelijkheden voor het volgen van cursussen en opleidingen. Bij ons heb je de keuze om parttime of fulltime aan de slag te gaan. Heb je meer ambities? Bij ons kun je doorgroeien!

Standplaats:

Alphen aan den Rijn

Aantal uren:

32-40 uur

Sollicitatieprocedure:

Voor inhoudelijke vragen over de vacature kun je contact opnemen met Jeffrey van Etten (Hoofd Bedrijfsbureau) via 0172-552200.

Spreekt de functie je aan? Stuur dan je motivatiebrief en curriculum vitae, bij voorkeur via onderstaand formulier of per e-mail, t.a.v. Marjan Lageveen naar hrm@bunnikgroep.nl.

Bedrijfsinformatie

Bunnik Groep is een multidisciplinair aannemersbedrijf met een hoofdkantoor in Alphen aan de Rijn. Het geografisch werkgebied is het groene hart van Nederland met een straal van 50 km en de vier grote randsteden. In die regio richt de groep zich op infrastructuur, milieu, groenvoorziening en gebiedsbeheer. Projecten variëren van binnenstedelijke rioolreconstructies en verhardingen tot de aanleg van parken, plus het onderhoud daarvan, en het beheer van groen in de wijk. Bunnik Groep is een lerende organisatie. Transparantie en openheid staan hier centraal en collega’s krijgen de ruimte om proactief mee te denken over kansen om te verbeteren. In totaal werken er zo’n 110 medewerkers bij Bunnik Groep waarvan zo’n driekwart buitenmedewerkers.